A 2014. évi tagdíj-önbevallás határideje 2014. június 2-án lejárt. Akik még nem tettek bevallást a 2014-es évre, azoknak mindenképp érdemes élni a pótbevallás lehetőségével. Ezt 2014. július 7-ig lehet benyújtani az ugyfelkapu.nak.hu oldalon.
A pótbevallásban a tagdíjat a 10 százalékos késedelmi pótlékkal növelt összegben kell bevallani. Akik ennek sem tesznek eleget, azok esetében a kamara ügyintéző szervezete 2014. szeptember 15-ig állapítja meg a 2014-es évi tagdíjat. Ez természetes személyeknél nem lehet kevesebb 10 ezer, egyéb esetben pedig 50 ezer forintnál.
Tagjaink 2014. június 20-a után díjbekérő levélben kapnak értesítést arról, hogy a kamara felé fennálló kötelezettségeik és befizetéseik alapján – amennyiben fennáll – mekkora összegű tartozást kell megfizetniük. A befizetéseket folyamatosan dolgozzuk fel, tagjaink az ügyfélkapun tudják nyomon követni ennek aktuális állását.
A díjbekérő levél tartalmazza a 2014. május 31-ig feldolgozott összes kamarai kötelezettségről (elődkamarai tartozás, 2013-as elmaradt tagdíj, 2014-es tagdíj) és befizetésről szóló egyenlegközlőt (tartozás és túlfizetés) és – akit ez érint – a 2013-as tagdíjra vonatkozó sztornó számlát. Aki bevalláskor csekket igényelt, vagy nem tett bevallást, azok számára csekket is mellékeltünk.
Azon Tagjaink esetében, akiknél a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) adatai alapján ellenőrizni tudtuk a 2013-as önbevalláskor bevallott tagdíjat, a díjbekérőben az ellenőrzés során megállapított tagdíjat tüntetjük fel. Akiknél NAV adatok nem álltak rendelkezésre, illetve a kamarának más információ (pl. a tagdíjbefizetés összege) nem állt rendelkezésre, úgy természetes személyeknél 2 ezer, egyéb esetben 50 ezer forintos tagdíjat állapít meg a NAK. Sztornó számlát azok kapnak; akik mentesülnek a tagság alól, vagy akiknél a kiszámlázott összeget a NAV adataival történt ellenőrzés alapján módosítani kellett.
A tagdíj befizetésének határideje 2014. július 7., ezt követően késedelmi kamatot számolunk fel. A tagdíjat csekken, vagy a 11749008-20190244 számú bankszámlaszámra utalással kell megfizetni.
Az idei tagdíj-önbevallás során megadott adatokat 2014 szeptemberéig összevetjük a NAV-tól kapott adatokkal, a tagdíjszámlákat ezt követően küldjük meg Tagjainknak.
Ha az adatellenőrzés alapján megállapítható 2013-as tagdíj nagyobb, mint a Tag által bevallott (vagy bevallás hiányában a kamara által kiszabott), akkor az ez alapján számított tagdíj összegét számlázzuk ki Tagjainknak. Amennyiben az adatellenőrzés alapján megállapítható tagdíj kisebb, jóváírásra nincs lehetőség.